Att jobba på Zara,

" Hej! :) Har för mig att du jobbar/jobbade på Zara. Något jag tänkt på är att personalen alltid är väldigt ohövlig. Många av dem har en tendens att vara väldigt "bitchiga" när man pratar med dem. Tycker det är väldigt tråkigt, då zara är en sådan bra butik förövrigt. Vet du varför det är så? Har hört att säljarna måste passa in i en sorts mall.... Hade varit intressant att få höra din åsikt! Kram" - Amanda

Fått många frågor om hur det är att jobba på Zara. Få har nog stannat där så länge som jag, jag var inne på mitt 4:e år när jag tackade för mig och började jobba på Tara&Raglady. Varje arbetsplats har sina för och nackdelar men sanningen är att jag har lärt mig massor av att jobba på Zara. Fått lära mig att hantera människor, kunder som personal, säkert 8 chefer i min butik har kommit och gått och för att inte tala om den övriga personalen. Att säljarna måste passa in i en sorts mall är inget jag någonsin hört talas om men kanske är det så att många anställs för fort, eller kanske är för unga. Många kommer dit gör sina timmar och inte mer, snarare mindre. Tempot är högt och pressen stor vilken tyvär kan leda till en del sura miner. En otroligt positiv sak med Zara är att man kan utvecklas, jag började som säljare och arbetade mig upp till visual merchendiser, koordinator. Det var ett väldigt roligt och lärorikt jobb. Jag fick möjligheten att träffa de högsta cheferna och speciellt produktchefen i Spanien var speciellt roligt att träffa. Det som kan anses negativt som att Zara har Hierarki såg jag som något positivt för som koordinator för en Zara butik kunde jag ringa de högsta cheferna och prata med dom om olika ideér eller om jag tyckte att vi saknade något. Man ringde direkt till källan! Det kan sägas mycket och jag har ju säkert hundra historier men summa sumarum så är det nog så att vissa folk är bara bitchiga i sin natur men kanse inte visar det på intervjun. Om du tycker att någon snäser, eller inte beter sig korrekt, säg till. Det gjorde jag när jag var inne i en annan Zara butik, hon blev ganska ställd, rätt kul faktiskt!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! hur gjorde du för att få ditt första butiksjobb, några tips? Är själv jättesugen på att jobba i klädbutik (går textilekonom i Borås) men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga på bästa sätt.

2011-11-09 @ 12:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0