Godmorgon

Det är faktiskt en ganska bra dag idag, sovit en hel natt första gången på fyra dagar, BANANAS! Utvilad och glad vaknade jag av solen, jag gillar ju inte persienner ni vet. Ätit en tunnbrödsmacka med spenat, gurka, paprika, creamcheese och lax. Hur gott var inte det? Helt fantastic. Sitter vid mitt köksbord och kämpar med Larsa G's häfften om sjöfart, känns asbra att powerpointens är i ordningen, eller så är dom inte det och det SUCKS. Ne, men inget kan dra ner mig idag, VÄDRET, hallå? Mår lite bättre så kanske skulle ta mig ut en sväng i den friska vårluften. Mats tjatar konstant om att fika fika fika i solen och jag försöker få henne att förstå att jag är sjuk sjuk sjuk men utan lycka. Kanske idag ändå, att jag kan tänka mig att ta en kaffe någonstanns, kanske, får se sen.

Jag har förövrigt en levande växt i mitt hem, ja ni läste rätt. EN LEVANDE. Det händer ju inte. Råkade köpa en basilikaväxt häromveckan, färsk basilika tänkte jag, det är ju gott. Ställde den i köket och när jag kom hem från P häromdagen så hade den typ vissnat ner och jag fick sånna skuldkänslor, jag hade ju nästintill dödat den. Nu har jag gjort allt i min makt för att den ska få leva. Vinglas med vatten på en pall vid fönstret och den lever! Jag känner lite hatkärlek till denna växt då jag verkligen inte vill ha något växtligt i min hem (traumatisk upplevelse hemifrån) MEN den här lite basililaväxten kanske jag kan leva med.

Ne jag behöver ju verkligen komma ut märker jag här. En roman. Om en BASILIKAVÄXT.



Kommentarer
Postat av: Matilda

Den där Mats verkar vara en hyvens prick! Gör som hon säger!!! <3 (annars drabbas du av basilikornas hämnd...)

2012-03-30 @ 10:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0