Mitt eller ditt?

på en alldeles för rolig utekväll råkade jag på något vänster slarva bort min favoritkavaj. När jag väl upptäckte att jag förlagt den så plöjde jag igenom hela stället. Den var puts borta och jag satte mitt hopp till att någon vänlig själ lämnat in den. Men icke. Så grattis till dig som får äran att nyttja min kavaj. När jag tänker på det så inser jag att det är riktigt skumt det där, hur folk ser på mitt och ditt. Jag skulle till exempel aldrig ta med mig något som var någon annans. Det är så jag är uppfostrad. Man tar inte andras grejer hur lättillgängliga de än är, och jag önskar att alla resonerade så. Men som sagt, så fungerar det inte riktigt.
 
Nu kanske detta inlägg verkar vara en enda lång klagosång om mitt otroliga missnöje kring den som tog min kavaj, men det var inte det som inlägget skulle handla om egentligen. Jag skulle nämligen berätta att jag äntligen har hittat en nästintill likadan kavaj bara tusen spänn dyrare. Det känns väl lite segt men jag är inte den som ältar just den delen, utan jag ser bara fram emot att få "tillbaka" min favoritkavaj i garderoben. Den anländer om drygt en vecka - whop whop! Lyckan är total!
 
Hittade ingen bild där man kan se själva kavajen, men jag hittade en bild där jag har den på mig!
Bilden minner om en härlig sommarkväll, men idag är kavajen borta och min kära kompis har flyttat och plötsligt blir jag lite deppig, usch. Jag saknar min kompis (och min kavaj) lite extra mycket idag..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0